Víz renderelési technikák

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Számítógépes alkalmazásokban mindig is kihívást jelentett a nyílt vízfelületek (pl. tengerek) élethű megjelenítése. A feladat nehézségét az adja, hogy a megjelenített modellnek mind statisztikailag, mind optikailag, mind fizikailag valóságosnak kell lennie. Statisztikailag a szimulált hullámoknak meg kell egyeznie egy azonos paraméterekkel (vízmélység, szélerősség, szélirány, stb.) generált valós vízfelület mozgásával, optikailag hasonló működést (fénytörés, fény visszaverés, stb.) kell mutatnia a valós vízével, illetve fizikailag a felszínen (és esetleg alatta) lévő tárgyaknak a hullámok által okozott erőknek megfelelően kell mozogniuk.

Mint látható, a feladat igen komplex: e szempontok egyidejű megvalósítása valós idejű megjelenítéssel igencsak bonyolult, ha nem lehetetlen. Éppen ezért különböző módszerek és technikák alakultak ki, amelyek valamely felsorolt szempont szerint helyesen modellezik a vizet, vagy legalábbis működésében megközelítik azt.

A dolgozatban ezen technikák közül kerülnek bemutatásra a legelterjedtebbek, amelyek alkalmasak valós-idejű megjelenítésre. A megvalósításukban leggyakrabban kihasználják a modern grafikus hardver lehetőségeit és számításaikat nagyrészt a grafikus kártyán végzik.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.