Vízfelület szimulációja és megjelenítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A vízfelület szimulációja és megjelenítése a számítástechnika és számítógépes grafika egy fontos területe.

Filmekben (A mélység titka, Karib tenger kalózai 3, Vízivilág… stb.), játékokban (Skyrim, Crysis 3, World of Tanks… stb.), illetve a virtuális valóságokban egyre nagyobb igény van a víz valósághű ábrázolására. Egy „végtelen” felületű, „végtelen” részecskéből és hullámkomponensből felépülő óceán számítógépen való modellezése nagyon komplex feladat az algoritmusok bonyolultsága, és a számítás igénye miatt.

Szakdolgozatom során ismertetem a probléma megoldásához szükséges előismereteket, melyek megértése és használata nélkülözhetetlen ezen a területen, illetve kitérek a manapság használatos népszerű technikákra, melyek mind más-más oldalról közelítik meg a víz szimuláció kérdését.

Képlet alapú, procedurális modellezés segítségével megvalósítom a nagy kiterjedésű vízfelület (óceán) szimulációját és megjelenítését végző programot, illetve megvalósítom egy úszó objektum animációját. Végül szemléltetem a működést, teljesítménykritikus részeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.