Vízrajzi szimuláción alapuló játék fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Csorba Kristóf
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a térinformatikai rendszerek egyre inkább utat törnek. Ezek egy része emberek millióinak segíti mindennapjait, mint a világ talán leghatalmasabb navigációs rendszere, a Google Maps. Egy másik részük pedig különböző fizikai modelleket igénybe véve, prediktív szimulációkat végez.

Utóbbi esetben rendelkezésre áll egy adathalmaz, mely pillanatnyi vagy korábbi információkat szolgáltat. Ezek alapján kell a fizikai modellt használó algoritmus segítségével szimulációs előrejelzést készíteni.

Az időjárás-előrejelzés vagy a globális felmelegedés, ezáltal pedig a vízszintemelkedés, előrejelzését mutató szimulációk is hasonló jellegűek. Ez utóbbi, ahogy a neve is jelzi, egy globális méretű probléma. Azonban vele analóg, lokális problémaként felfogható az árvíz is. Ilyen esetekben egy gátszakadás után a medret elhagyó, kiáramló víz veszélybe sodorhat településeket.

Jelen diplomaterv célja egy olyan vízrajzi szimuláción alapuló, árvízzel kapcsolatos játék elkészítése, mely mögött meghúzódó fizikai modell és szimulációs algoritmus a játékból kiemelve valódi térinformatikai rendszerek és árvízi helyzet esetén is sikeresen alkalmazható lehet.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.