Vizuális és navigációs sebességhatár információ fúziója teherautók számára

OData támogatás
Konzulens:
Szabó Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A diplomaterv a Robert Bosch Kft. autóipari ágazatán belül egy vezetéstámogató rendszer fejlesztésének része. Ezen rendszerek közúti járművekbe kerülésével egyre biztonságosabbá és kényelmesebbé válhat a közúti közlekedés. A diplomaterv egy kényelmi funkció, a Speed Limit Assist (SLA) teherautókban történő megvalósításának egy részét fedi le. A funkció feladata, hogy bármely közúti szituációban kijelezze a jármű vezetőjének a járművére vonatkozó aktuális sebességkorlátozást.

A diplomaterv kidolgozása során az első feladatom a megvalósítandó funkció technológiai hátterének és korlátainak megismerése volt. Az SLA funkció két alapvető háttér-információra épül, a navigációs egység által küldött térképadatokra, illetve a fedélzeti kamera által észlelt közúti jelzésekre. A két forrás által szolgáltatott sebességhatár információt a megvalósított fúziós logika egyesíti, tehát a logikának a kimenete jelenik meg a teherautó műszerfalán.

A diplomaterv egy nagy autóipari szoftverprojekt része. Ehhez kötődően összegzést adok a projekt életciklus modelljéről, részletezem a fejlesztés során követendő folyamatokat és az alkalmazott módszereket. Az életciklus modellből kiindulva a diplomaterv további része a következő három, egymást követő folyamatra osztható: tervezés, implementáció és tesztelés.

A fentiek szerint elsőként megfogalmaztam a szoftvermodullal szemben támasztott követelményeket, és kialakítottam a megvalósított részfunkció modultervét. Ezt követően implementáltam a beágyazott szoftvert, amely a járművek fedélzeti kamerájában található processzoron fog futni. Végül az elkészített szoftverhez elkészítettem az egységteszteket, és végrehajtottam magasabb szintű (Software-In-The-Loop) teszteket is. A tesztek alapján megállapítható, hogy a fúziós logika az előírt funkcionalitás szerint működik.

A dokumentáció utolsó fejezetében összegzem az elért eredményeket, levonom az ebből eredő következtetéseket, és kitekintés gyanánt kitérek a vezetéstámogató rendszerek és az önvezető autók fejlesztésének kapcsolatára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.