Vizuális hatások számítógépes utófeldolgozással

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Mára nagyon sokféle különböző számítógépes képi, mozgóképi és interaktív képalkotói rendszerrel találkozhatunk, és ezek termékeivel: videojátékok, mozifilmek, képek. A képalkotási folyamatok során nyert anyagon utófeldolgozással számos vizuális hatás létrehozására van lehetőség, sokféle okból kifolyólag. Felidézhetnek fotorealisztikus hatásokat, mint például a mélységélesség vagy a mozgás okozta elmosódás. Hathatnak érzékelésünkre, képzeletünkre, mint például egy színleképzés, vagy rajzfilmes hatás. Egyéb célzott funkciókat is betölthetnek, mint például jelölni egy-egy kiválasztott objektumot.

A dolgozat témája egyrészt sok szempontól elemezni ezeket. Bemutatni és megmagyarázni ezeket a hatásokat, taglalni a megvalósítási lehetőségeket, valamint történelmi keretbe illeszteni a különböző minőségi és egyéb igények szerint az egyes megvalósítási lehetőségeket a fizikai eszközök folyamatos fejlődésével. A dolgozat másik fő része pedig elkészíteni napjaink valósidejű interaktív alkalmazásaiban jellemző, elengedhetetlen vizuális effekteket, és megmutatni a vizualitásra gyakorolt hatását.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.