Wireframe szerkesztő alkalmazás fejlesztése .NET platformon

OData támogatás
Konzulens:
Kis-Nagy Dániel Dávid
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A piacon jelen lévő rengeteg szoftverprojekt sokszor nem is a pénz, vagy idő hiánya, vagy a technikai problémák miatt vall kudarcot, hanem egyszerűen a megrendelők és a fejlesztők közötti félreértések okoznak problémákat. A megrendelő nem egészen ilyen alkalmazást szeretett volna, a felhasználóknak nem egyértelmű a funkciók használata, a szoftver ergonomikus kialakítása és használhatósága nem megfelelő. Hiába a hatékony, optimalizált implementációs háttér, ha nincs egy kényelmesen használható felhasználói felület, amin keresztül a funkciók elérhetők.

A wireframe szerkesztő programokkal gyorsan, kevés munkával, lényegre törően ábrázolható leendő alkalmazásunk interfésze, így egyeztethetünk a megrendelővel, és kikérhetjük a felhasználók véleményét arról, hogy szerintük mennyire lenne kényelmes egy adott funkció elérése. Így akár egyetlen kódsor írása nélkül rábukkanhatunk különböző inkonzisztenciákra, melyek később az egész projekt bukását okozhatnák.

Szakdolgozatomban tehát bemutatom a felhasználói felületek tervezését és a téma néhány aspektusát egy saját wireframe szerkesztő alkalmazás implementálásán keresztül.

Először is szót ejtek a felhasználói élményről, hogy mit is jelent ez pontosan, majd egy gyakorlati példán keresztül bemutatom a felhasználó központú tervezés alapelveit, valamint bemutatok olyan módszereket is, amiket az elkészült felületek tesztelésére használnak.

Ennyi bevezető után a vázlatok fontosságát tárgyalom, valamint bemutatok két népszerű wireframe szerkesztőt, név szerint a Balsamiq Mockups for Desktop-ot, és az Axure RP Pro-t.

Ezután egy kis technológiai áttekintés következik, bemutatom azokat a technológiákat és fejlesztési elveket, amiket a saját alkalmazásom implementálásánál figyelembe vettem. Röviden részletezem tehát a WPF általam használt lehetőségeit, valamint az MVVM minta használatát egy gyakorlati példán keresztül.

Végül természetesen az általam készített alkalmazást ismertetem, a funkcionális specifikáció után először felhasználói szempontból bemutatom, hogyan lehet a programot használni. Ezután szót ejtek az alkalmazás belső adatmodelljéről, párhuzamot vonok a korábban bemutatott tervezési elvekkel, valamint kifejtem az alkalmazás tesztelésére alkalmazott módszereket is.

Legvégül értékelem az elért eredményeket, és felvetek néhány érdekes továbbfejlesztési lehetőséget.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.