A grafikus alkalmazások esetében a felhasználó először a grafikus felhasználói felülettel (GUI) találkozik, tehát ennek kinézete, egyértelmű és könnyű használata alapvetően meghatározza a szoftverről kialakult véleményét. A felület kialakítása tervezési és művészeti kihívásokat is magában hordozó összetett feladat.
A dolgozatomban áttekintem az iparban jelenleg elterjedten használt menedzselt futtató környezetek tulajdonságait, összegyűjtöm a mellette és ellene szóló érveket, és elemzem egy ilyen környezetben megvalósított GUI keretrendszer felhasználási lehetőségeit a környezet képességeinek figyelembe vételével.
Részletes leírást adok az általam fejlesztett keretrendszer megvalósításához felhasznált eszközökről, a feladat szempontjából fontos tulajdonságaikról, előnyeikről más megoldásokkal szemben, foglalkozom a tesztvezérelt fejlesztés előnyeivel, kihívásaival és, a munkámra gyakorolt hatásával.
A dolgozatom második felében megvizsgálom, hogy az enyémhez hasonló felhasználói felületet megvalósító rendszerekkel szemben mik az elvárások, az alapvető funkciók, milyen felépítést és tulajdonságokat érdemes megvalósítanom, részletesen kitérve arra, hogy a felület elemeinek megjelenítése hogyan változtatható meg.
Bemutatom az általam készített szoftvert, mely az előző fejezetben leírtak szerint épül fel és működik, leírom a felhasználási módját egy általam készített példaprogramban, továbbá részletezem a tervezési döntéseimet, az implementáció nehézségeit és a munka közben felmerült problémák megoldásait.
Az utolsó fejezetben elemzem a szoftver teljesítményét felmérő tesztek eredményeit, melyek a különböző terhelések mellett elérhető sebességet mutatják meg kép / másodperc (fps) mértékegységben.
Végül körüljárom a szoftver bővítésének lehetőségeit, az optimalizálás szükségességét és lehetséges módszereit, és a jövőbeni felhasználási lehetőségeket.