eMagazin alkalmazás készítése Windows 8 platformra

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az utóbbi évek a mobil eszközök számának robbanásszerű növekedését hozta magával, ezáltal az alkalmazásfejlesztés és terjesztés is új irányt vett. A korábbi komplex és hosszú fejlesztési idővel bíró asztali alkalmazások helyett sok esetben inkább feladatorientált, gyorsan fejleszthető kis alkalmazások jelennek meg. Az alkalmazások saját megoldású terjesztése helyett jellemzően központi piactéren érhető el a fejlesztők alkalmazása, amely jellemzően olcsó, vagy ingyenes, azonban egyre népszerűbb az alkalmazásokon belüli tartalom pénzért történő értékesítése.

Ebbe a modellbe remekül illik a magazinok előfizetési, vásárlási szokása. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a rohamosan terjedő mobil eszközökön a magazinok megjelenítése, navigációja és olvasása nem csak megoldható, de megközelíti, vagy felül is múlja a hagyományos magazinolvasás élményét, akkor szinte magától adódó gondolat magazinok előfizetését és olvasását lehetővé tévő alkalmazás fejlesztése mobil eszközökre.

A Windows 8 rendszer megjelenésével egy nagyszerű új platform mutatkozott be, mely a hagyományos asztali környezet mellett mobil eszközökön is képes megjeleníteni az új Windows Store alkalmazásokat. A fejlesztést többféle programozási nyelven, a hozzájuk tartozó keretrendszerrel és felületleíró nyelvvel támogatja. Az alkalmazások terjesztésére a Windows Phone esetén megismert piactérhez hasonló alkalmazásboltot vezettek be.

A diplomaterv keretein belül részt vettem egy magazinokat kezelő keretrendszer Windows Store típusú, kliens oldali olvasó alkalmazás újrahasznosítható kódbázisának fejlesztésében. A munka során meghatározott feladatokat végeztem el. Később a kódbázist felhasználva elkészítettem egy teljes értékű, Windows 8 Superguide nevű, magazin kiadványok cikkeinek letöltését és megjelenítését lehetővé tévő alkalmazást.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.