Vulkán alapú grafikus megjelenítő fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A dolgozatban ismertetem a saját fejlesztésű Vulkan API-ra épülő könyvtárat.

Bemutatom, hogy honnan fejlődött ki a Vulkan API. Prezentálom az OpenGL és

OpenXR könyvtárakat, amelyek célja szintén a GPU-val való kommunikáció segítése

főleg megjelenítést használó alkalmazásokban. Ezután nagyvonalakban írok a Vulkan

API felépítéséről, hogyan kell az objektumokat létrehozni, azok milyen kapcsolatban

állnak egymással. Ezt követi majd a saját fejlesztésű könyvtár architektúrájának

ismertetése. Azon belül, hogy milyen tervezési problémák adódtak, melyekre

igyekeztem szép megoldásokat találni. Megmutatom a könyvtár, bővítési lehetőségeit,

illetve alkalmazás oldali felhasználását. Kitérek az árnyalók programozásának alapjaira

és hogy azokat hogyan lehet átadni a könyvtárnak. Továbbá megmutatok néhány

módszert a hibakeresések megkönnyítésére, ugyanis GPU-t használó alkalmazások

esetében ez nem annyira magától érthető, mintha a CPU-t használnák. Végül

ismertetem a továbbfejlesztési lehetőségeket az alkalmazás oldali interfész,

optimalizálás és memóriakezelés irányából közelítve.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.